Lyxmärken ser ljuset i tunneln

Modehuset Pradas vårshow blev till följd av pandemin på skärm i Milano i år. Arkivbild
Modehuset Pradas vårshow blev till följd av pandemin på skärm i Milano i år. Arkivbild Foto: Luca Bruno AP/TT

Det tyska modehuset Hugo Boss pressas som hela branschen hårt av nedstängningar och restriktioner i pandemin. Men bolaget ser nu ljuset i tunneln och räknar med att det vänder uppåt i andra kvartalet i år.

TT-Reuters
Publicerad
Annons

Strategin på vägen ut ur coronakrisen går enligt Hugo Boss-chefen Yves Müller via mer produktion av vardagskläder, vilket var ett vägval som Hugo Boss slagit in på redan före pandemin. Det ligger också i linje med en allmänt fallande efterfrågan på kostymer och formella kläder i takt med att kontorsjobb och uteliv strypts av pandemin.

För helåret 2021 räknar Hugo Boss nu med en försäljning och vinst på betydligt högre nivåer än i fjol, skriver bolaget i ett bokslut.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons