LO-medlemmar ogillar reklamen

Under strecket
Publicerad
Annons

LO:s affischering har gjort att betraktare känt sig obehagliga till mods. Annonskampanjen har enligt LO kostat hela 9 miljoner kronor och Wanja Lundby-Wedin anser att det var väl värda pengar. Men enligt en undersökning från Demoskop stödjer endast hälften av LO:s medlemmar den här typen av negativ annonsering.

Wanja Lundby-Wedin anser att annonseringen är tuff men lite elak. När det blåser gömmer sig dock LO:s ordförande bakom sin kommunikationschef. Kommunikationschefen Marie Linder är i sin tur stolt över att annonseringen när det gäller Göran Hägglund är ”nästan korrekt”. Marie Linder påstår vidare att annonserna inte är osakliga. När det gäller kommersiell reklam gäller att reklamen vid en hastig blick ska vara korrekt och kunna styrkas. Varje del av reklamen ska vara korrekt i sig.

Annons
Annons
Annons