Analys

Erik Bergin:Lättklädda tjejer säljer teknikprylar i Las Vegas

Erik Bergin

Tv-branschen är åter i rampljuset när kunder handlar nya, internetuppkopplade smarta tv-liknande datorer med allt bättre skärmar. Men tydligen räcker inte den nya tekniken som försäljningsargument.

Under strecket
Publicerad
Så här lockar vissa utställare på CES-mässan besökare till sina tv-apparater.

Så här lockar vissa utställare på CES-mässan besökare till sina tv-apparater.

Foto: ERIK BERGIN
Videor av tjejer i baddräkt ska höja intresset för tv:n.

Videor av tjejer i baddräkt ska höja intresset för tv:n.

Foto: ERIK BERGIN
Annons

Hon ligger på rygg med rosa rosett i håret och rosa snickarbrallor på rosa-gul matta och ler förföriskt upp mot kameran. Ingen vet hennes namn, men det spelar ingen roll för hennes roll är i vilket fall inte att konversera.

Hon är en av mängder anonyma kvinnor som även det här året tagits i bruk på CES-mässan i Las Vegas för att sälja tv-apparater och teknikprylar.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons