Lastade för att få jobbet gjort

Tidigt på morgnarna ser man dem svärma; De små skåpbilarna oftast körda av hantverkare på väg till eller från sina uppdrag. I försäljningsstatistiken står de här bilarna för nära 15 procent av den totala bilförsäljningen.

Under strecket
Publicerad
Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
Citroën Berlingo.

Citroën Berlingo.

Foto: INGVAR KARMHED
Renault Kangoo.

Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
VW Caddy.

VW Caddy.

Foto: INGVAR KARMHED
Citroën Berlingo.

Citroën Berlingo.

Foto: INGVAR KARMHED
Renault Kangoo.

Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
VW Caddy.

VW Caddy.

Foto: INGVAR KARMHED
VW Caddy.

VW Caddy.

Foto: INGVAR KARMHED
Renault Kangoo.

Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
Citroën Berlingo.

Citroën Berlingo.

Foto: INGVAR KARMHED
Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Citroën Berlingo, VW Caddy och Renault Kangoo.

Foto: INGVAR KARMHED
Annons

Vi har testat tre av de populäraste hantverkarbilarna, som trots att de slåss om samma kunder har olika karaktärer och priser. Citroën Berlingo fick vara basbilen med en standardmotor (diesel, förstås), standardutrustad och kraftöverföringen via koncernens ”robotiserade” automatlåda.

Lyxbilen i gänget är Volkswagen Caddy med 140 hästars dieselmotor, DSG-låda, navigation och fyrhjulsdrift.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons