Kvitto på framgång

Lejon, ägg, glödlampor och pyramider – reklamindustrins motsvarighet till restaurangvärldens Guide Michelinstjärnor. På onsdag ska statyetter delas ut till de reklambyråer som har gjort årets mest kreativa kampanjer i Europa. För första gången hålls EM i reklam i Sverige – något som kan leda till fler internationella reklamuppdrag för den svenska branschen.

Under strecket
Publicerad
Annons

Det är röda mattan, det är den internationella reklameliten, det är Berns salonger i Stockholm. Eurobest, den tidigare ganska anspråkslösa reklamtävlingen som i år har förvandlats till en tre dagar lång reklamfestival med seminarier, workshops och framträdanden – allt för att inspirera en bransch i förändring och som står på randen till en lågkonjunktur.

Även om tajmingen inte är den bästa så bjuds det på ett fullspäckat program med både svenska och internationella föreläsare. Lågkonjunktur, digitalisering och konkurrens från nya marknader är viktiga punkter på tredagarsprogrammet.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons