Annons

Kringlan och Kakan – katastrofer för varumärkena

Biljätten Audi stoppar en kampanj med Karin ”Kakan” Hermansson. Något som fått stark kritik från flera håll. Men det är inte första gången ett företag eller varumärke hamnat i blåsväder.

Under strecket
Publicerad

Kristoffer ”Kringlan” Svensson och Karin ”Kakan” Hermansson har varit inblandade i två olika varumärkens kriser.

Foto: Daniel Nilsson/TT, Christine Olsson/TT Bild 1 av 1
Kristoffer ”Kringlan” Svensson och Karin ”Kakan” Hermansson har varit inblandade i två olika varumärkens kriser.
Kristoffer ”Kringlan” Svensson och Karin ”Kakan” Hermansson har varit inblandade i två olika varumärkens kriser. Foto: Daniel Nilsson/TT, Christine Olsson/TT

Det amerikanska klädbolaget American Apparel har svepts in i flera olika kritikstormar. 2013 anmäls företaget till reklamombudsmannen RO. Ett exempel på reklam som tas upp är en skjorta som bärs på helt olika sätt av en kvinna respektive en man. Kvinnan är nästan helt avklädd medan mannen är påklädd.

Annons
Annons
Annons