Konsumenter klagar på att SAS tar ”straffavgift”

Konsumentverket har ett pågående tillsynsärende mot flygbolaget SAS på grund av sena återbetalningar till resenärer för inställda resor. Arkivbild.
Konsumentverket har ett pågående tillsynsärende mot flygbolaget SAS på grund av sena återbetalningar till resenärer för inställda resor. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT

Klagomålen gällande SAS fortsätter att komma in till Konsumentverket. På senare tid har flera klagomål handlat om att flygbolaget dragit en avgift i samband med återbetalning för inställda flyg.

Under strecket
Helena Wande/TT
Publicerad
Annons

SAS har varit rejält sent med återbetalningar till resenärer som fått resor inställda under pandemin. I januari öppnade Konsumentverket ett tillsynsärende mot bolaget gällande sena återbetalningar för inställda resor eftersom klagomålen fortsatte att komma in.

SAS har getts möjlighet att bättra sig, men Konsumentverket är inte nöjt ännu.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons