X
Annons
X

”Konstruktivismen är utbredd i skolan”

En stor majoritet av lärarna uppger att de huvudsakligen ser sin roll som en handledare snarare än som en kunskapsförmedlare, skriver ett flertal debattörer i en slutreplik om kunskapssynen i den svenska skolan.

Av
Läs mer om Svenska skolan
undefined
Foto: Janerik Henriksson/TT

Vår artikel om läroplanen och den svenska skolans kunskapssyn har fått stor spridning. Fyra repliker har inkommit. Vi kommer att fokusera på två av dem i vår slutreplik. I den första, skriven av Sten Svensson, som arbetar som skolpolitisk utredare vid tankesmedjan Katalys, framkommer det att Svensson anser att vår kritik bygger på en konspiration. Han menar vidare att vi inte kan visa några belägg för att denna kunskapssyn faktiskt har fått fäste i lärarkåren.

Foto: Janerik Henriksson/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X