Annons

Andreas Bergh: Konkret politik till M:s retorik saknas

Under Moderaternas Sverigedagar i Göteborg lanserade
Moderaterna kampanjfilmen ”Alla behövs”, som understryker vikten av
arbete. Fast det slagordet visade sig redan vara upptaget. Sajten
allabehovs.se ägs av Moderaterna, medan alla-behovs.se går till ett
helt annat parti...
Under Moderaternas Sverigedagar i Göteborg lanserade Moderaterna kampanjfilmen ”Alla behövs”, som understryker vikten av arbete. Fast det slagordet visade sig redan vara upptaget. Sajten allabehovs.se ägs av Moderaterna, medan alla-behovs.se går till ett helt annat parti...
Publicerad

**För ett år **sedan släppte moderaterna en valfilm som på dryga minuten berättade om en gräsplätt där det byggdes en thaikiosk. Filmen målar en bild av ett parti som gillar att människor från andra länder söker sig till Sverige, och som inte tycker att enkla jobb är mindre värda.

Den signalerar att Moderaterna är ett parti som har förstått att om vi tillåter en brokig thaikiosk på den kommunala gräsmattan skapas jobb som gör invandringen av dessa kioskinnehavare till en vinstaffär, inte bara för dem själva och för kioskens kunder, utan även för den offentliga sektorn.

Annons
Annons
Annons
Annons