Satsa på kompetens nyckeln till framgång

I finanskrisens spår skar de flesta europeiska företag ned på kompetensutvecklingen. Men hotellkedjan Scandic valde att satsa i stället. Nu fyller deras Business School 20 år. ”Den har varit avgörande för att göra Scandic till Nordens största hotellkedja”, säger Scandics vd och koncernchef Frank Fiskers.

Under strecket
Publicerad
Frank Fiskers har lett hotellkedjan Scandic till att bli etta i Norden. Framgångsreceptet är kompetensutveckling och marknadsföring.

Frank Fiskers har lett hotellkedjan Scandic till att bli etta i Norden. Framgångsreceptet är kompetensutveckling och marknadsföring.

Foto: Malin Hoelstad
Annons

Scandic har en egen skola för kompetensutveckling – Scandic Business School. Den startade redan 1995 och är nu viktigare än någonsin.

– Den har blivit ett konkurrensverktyg. Är det någon business som är en "people business" så är det vår. Människorna är absolut nyckeln i Scandics verksamhet, säger Frank Fiskers, vd och koncernchef på Scandic.

Annons
Annons
Annons