Komfort före sport i Renaults nya kombi

Renault Mégane Sports Tourer E-Tech kan ta sig drygt fem mil på enbart el om man kör som det anstår en förare med miljöansvar.
Renault Mégane Sports Tourer E-Tech kan ta sig drygt fem mil på enbart el om man kör som det anstår en förare med miljöansvar. Foto: Pontus Lundahl/TT

När Renault nu satsar på en elektrifierad familjekombi är det inte med hög toppfart och snabb acceleration man ska konkurrera. Mégane E-Tech utmanar i stället med fransk komfort och ett vettigt pris.

Under strecket
Publicerad
Den här bilden tävlar inte i hästkrafter, men testbilens maxhastighet på 178 kilometer i timmen räcker och blir över.

Den här bilden tävlar inte i hästkrafter, men testbilens maxhastighet på 178 kilometer i timmen räcker och blir över.

Foto: Pontus Lundahl/TT
Styrningen är lite ”trött”, men man sitter bekvämt i bilen.

Styrningen är lite ”trött”, men man sitter bekvämt i bilen.

Foto: Pontus Lundahl/TT
Komfort har alltid förknippats med franska bilmodeller, och visst åker man bra även i årets upplaga av Renault Mégane.

Komfort har alltid förknippats med franska bilmodeller, och visst åker man bra även i årets upplaga av Renault Mégane.

Foto: Pontus Lundahl/TT
1,6-litersmotorn är överraskande klen, men visst räcker den till.

1,6-litersmotorn är överraskande klen, men visst räcker den till.

Foto: Pontus Lundahl/TT
Batteripacken stjäl en del av bagageutrymmet.

Batteripacken stjäl en del av bagageutrymmet.

Foto: Pontus Lundahl/TT
Sports Tourer är Renaults lite finare benämning på en kombi.

Sports Tourer är Renaults lite finare benämning på en kombi.

Foto: Pontus Lundahl/TT
Bilen kostar cirka 335 000 kronor.

Bilen kostar cirka 335 000 kronor.

Foto: Pontus Lundahl/TT
TT
Foto: TT
TT
Foto: TT
Annons

Vi som varit med några år i den här branschen tycker kanske att det inte är så där hiskeligt länge sedan en bil med nästan 100 hästar var riktigt häftig.

Men det var då.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons