X
Annons
X

Kodaks flickor hittade rätt

George Eastman gav folket möjlighet att berätta sin historia i bild. Kodakgrundaren låg också bakom marknadsföringskonceptet The Kodak girl I början av året tvingades företaget att ansöka om konkursskydd i USA. Men Kodakflickorna lever vidare – i bokform.

I veckan kom ännu ett dråpslag mot det sargade företaget. De förlorade sitt sponsoravtal med Oscarsgalans högborg – Kodak theatre i Hollywood, och det bara några dagar innan världens filmstjärnor ska äntra den röda mattan utanför den åtråvärda byggnaden. Om namnet hinner ändras innan dess, och Kodak suddas ut, är ännu oklart. Men tiden är knapp för ett av världens mest kända varumärken med 124 år på nacken.

Vad som är sanning och vad som är så kallad storytelling av berättelsen om den fattige pojken George Eastman, som grundade Eastman Kodak Company är svårt att avgöra.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X