Klagomålen mot Klarna fortsätter

Före sommaren stormade det rejält kring det hajpade betalningsbolaget Klarnas fakturahantering. Kunder fick påminnelsefakturor utan att ha fått originalfakturan. Under sommaren har klagomålen mot Klarna fortsatt dimpa ner i Konsumentverkets brevlåda.

Under strecket
Publicerad
KLARNA
Foto: KLARNA
Annons

Trots den massiva kritiken före sommaren lyckas betaltjänstbolaget Klarna inte få sina kunder nöjda. Från maj till slutet av augusti har Konsumentverket tagit emot femton klagomål mot Klarna och Klarnas inkassobolag Segoria. De flesta anmälningar handlar om oskäliga avtalsvillkor - något som SvD Näringsliv vid flera tillfällen rapporterat om tidigare.

Flera kunder vittnade då om att de mottog fakturor med påminnelseavgifter och även inkassokrav innan de ens fått ta del av den första fakturan. Av de femton klagomålen som har kommit in under sommaren är sex direkt kopplade till Klarnas eget inkassobolag Segoria.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons