Annons

Klädkedjor satte prislapp på plastpåsen – så gick det

Användningen av plastpåsar minskar radikalt efter att H&M och flera andra klädkedjor börjat ta betalt för påsarna. Hos Lindex väljer bara 30 procent av kunderna att köpa en påse.

Under strecket
Publicerad

H&M började ta betalt två kronor per plastpåse – och märker att många kunder tackar nej till påsen.

Foto: Janerik Henriksson/TT Bild 1 av 1

H&M började ta betalt två kronor per plastpåse – och märker att många kunder tackar nej till påsen.

Foto: Janerik Henriksson/TT Bild 1 av 1
H&M började ta betalt två kronor per plastpåse – och märker att många kunder tackar nej till påsen.
H&M började ta betalt två kronor per plastpåse – och märker att många kunder tackar nej till påsen. Foto: Janerik Henriksson/TT

I juni började klädkedjorna H&M, Lindex och Kappahl av miljöskäl ta betalt för plastpåsar i sina svenska butiker.

Annons
Annons
Annons