Kläder och mat ska lyfta Ferrari

Extremt lyxiga – och dyra – sportbilar har gjort Ferrari känt världen över.

Nu breddar bolaget sin verksamhet och i framtiden ska det även förknippas med kläder och restaurangbesök.

Under strecket
TT-Reuters
Publicerad
Italienska Ferrari breddar nu sin verksamhet. Arkivbild.

Italienska Ferrari breddar nu sin verksamhet. Arkivbild.

Foto: Cyril Zingaro/AP/TT
Ferraris klassiska logotyp. Arkivbild.

Ferraris klassiska logotyp. Arkivbild.

Foto: Marco Vasini/AP/TT
Annons

En gång i tiden satt grundaren Enzo Ferrari och åt middagar på restaurangen med Ferraris racingstjärnor. Nu är det tänkt att den ska få nytt liv igen i hemmastaden Maranello där Ferrari har sin fabrik. Företaget har tagit in stjärnkocken Massimo Bottura – med Guide Michelin-stjärnor på sitt cv – i samband återöppningen, och vid sidan av denna satsning ska en klädkollektion lanseras med före detta Armani-designern Rocco Iannone som kreatör.

Det kan verka som ett billigt PR-trick men Ferrari spår att inom tio år står de nya verksamheterna för tio procent av bolagets samlade vinst, skriver Reuters.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons