X
Annons
X

Klädd för ansvar

Miljö och socialt ansvar är allt viktigare för detaljhandelsföretagen i kampen om kunderna. Att sköta frågorna rätt är en konkurrensfördel, enligt Helena Helmersson. Hon är nytillträdd i Hennes & Mauritz koncernledning och sedan december den högsta ansvariga i bolaget för frågan.

Helena Helmersson är nytillträdd i H&M:s bolagsledning och högsta ansvarig för frågor om miljö och sociala frågor. Ett rätt utfört csr-arbete kan göra H&M mer lönsamt, anser hon. En speciell kollektion och nya skyltar i butikerna ska berätta om arbetet för kunderna.
Helena Helmersson är nytillträdd i H&M:s bolagsledning och högsta ansvarig för frågor om miljö och sociala frågor. Ett rätt utfört csr-arbete kan göra H&M mer lönsamt, anser hon. En speciell kollektion och nya skyltar i butikerna ska berätta om arbetet för kunderna. Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN

Nyhetsrapporteringen
om arbetsvillkoren för textilarbetare i världens låglöneländer duggar tätt. Sandblästrade jeans ger arbetarna stendammslunga och kemikalier som används i bomullsproduktion gör människor sjuka.

Helena Helmersson är nytillträdd i H&M:s bolagsledning och högsta ansvarig för frågor om miljö och sociala frågor. Ett rätt utfört csr-arbete kan göra H&M mer lönsamt, anser hon. En speciell kollektion och nya skyltar i butikerna ska berätta om arbetet för kunderna.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X