Kampen hårdnar om arenapubliken

Stockholm får ytterligare drygt 40 000 åskådarplatser för sport- och musikevenemang när Tele2 arena officiellt slår upp sina portar på lördag. Nu hårdnar kampen om publiken, men trots ökad arenakonkurrens och miljonförluster för skattebetalarna så tror hyresgästen på lysande affärer. – Tele 2 kommer definitivt kunna locka publiken, säger Stockholm Globe Arenas vd Ninna Engberg.

Publicerad
Annons

Stora lastbilar kör in material som ska färdigställa scenen och Tele2 Arena inför lördagens stora invigning med artister som Robyn och Kent. Hittills har 35 000 biljetter sålts, kvar finns bara några hundra ståplatser. Den nya arenan präglas av nordisk design och stora ljusinsläpp, något som bland annat Djurgården och Hammarby fotboll får njuta av på sitt nya hemmaplan. Det amerikanskägda evenemangsbolaget Stockholm Globe Arenas vd Ninna Engberg blickar nöjt ut över de tusentals läktarplatserna. Någon oro för det kommande arbetet med att locka publik och fylla ännu en arena känner hon inte, trots en hårdnande konkurrens.

– Man måste våga satsa på framtiden, och Stockholm växer med motsvarande två SL-bussar varje dag. Vår ambition att det här ska gå runt, och vi jobbar hårt med att hitta evenemang. Visst, nu har regionen två stora arenor, Tele 2 och Friends i Solna, men jag tror att vår arena Tele 2 är nödvändig.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons