Jumper sätter fart på skåpet

Tröttnat på trötta skåpbilar? Nu har Citroën graderat upp sin största transportbil med en 146-hästars turbodiesel till en Jumper med pulver.

Under strecket
Publicerad
Lastrummet på muskel-Jumpern är 1,8 m brett och 3,6 m långt. Lätt att komma åt både bakifrån och från sidan. Foto: Joakim Ståhl

Lastrummet på muskel-Jumpern är 1,8 m brett och 3,6 m långt. Lätt att komma åt både bakifrån och från sidan. Foto: Joakim Ståhl

Annons

Vi har provat den verkliga volym-modellen. Den rymmer 12 kubikmeter, eller 1 270 kg, i lastrummet är det ståhöjd för de flesta (188 cm) och bilen är lätt att lasta både genom den breda skjutdörren på sidan och dubbeldörrarna bak.

Stark motor och smidig fyrväxlad automat gör den lättkörd både i stan och på landsväg, och en ”äkta” bränsleförbrukning i ganska rask takt på tio liter/100 km kan man knappast bråka om.
Ljudisoleringen får bästa betyg. Förare och medföljande (två möjliga, med bälten) kan samtala utan problem under körning, ungefär på samma nivå som i många personbilar.

Annons
Annons
Annons