Annons

”Journalistik kostar”

Neddragningar på 120 miljoner kronor under året och flera publicistiska satsningar som måste bort. Cilla Benkö har bara jobbat som vd på Sveriges Radio i tre månader, men redan måste hon fatta en rad tuffa beslut. Samtidigt ifrågasätter hon om svenska folket förstår vad som krävs för att hålla verksamheten i gång, och kräver en höjd radio- och tv-avgift.

Under strecket
Publicerad

När Mats Svegfors oväntat avgick som vd för Sveriges Radio i oktober tog Cilla Benkö, tidigare vice vd, över. Hon lyssnar mest på ”P1-morgon” under sin morgonjogg på vardagarna, men försöker också hinna med lite Radio Stockholm, SR Metropol och ”Morgonpasset i P3”.

Foto: YVONNE ÅSELL

När Mats Svegfors oväntat avgick som vd för Sveriges Radio i oktober tog Cilla Benkö, tidigare vice vd, över. Hon lyssnar mest på ”P1-morgon” under sin morgonjogg på vardagarna, men försöker också hinna med lite Radio Stockholm, SR Metropol och ”Morgonpasset i P3”.

Foto: YVONNE ÅSELL
När Mats Svegfors oväntat avgick som vd för Sveriges Radio i oktober tog Cilla Benkö, tidigare vice vd, över. Hon lyssnar mest på ”P1-morgon” under sin morgonjogg på vardagarna, men försöker också hinna med lite Radio Stockholm, SR Metropol och ”Morgonpasset i P3”.
När Mats Svegfors oväntat avgick som vd för Sveriges Radio i oktober tog Cilla Benkö, tidigare vice vd, över. Hon lyssnar mest på ”P1-morgon” under sin morgonjogg på vardagarna, men försöker också hinna med lite Radio Stockholm, SR Metropol och ”Morgonpasset i P3”. Foto: YVONNE ÅSELL

Cilla Benkö borde vara nöjd med läget. För bara drygt en vecka sedan konstaterade en undersökning att två av tre svenskar lyssnar på Sveriges Radio varje vecka.

Annons
Annons
Annons