X
Annons
X

Jeansen är som en vän

PER HOLKNEKT. Odd Mollys Per Holknekt har gjort en lång resa, från botten till toppen på tio år. Och hans ­favoritjeans har följt med hela vägen.

– Jag köper alltid två när jag hittar något jag verkligen gillar, säger Per Holknekt.

Så det gjorde han den där dagen för tio år sedan i Tokyo när han hittade de perfekta jeansen hos det japanska märket Edwin. Han hade precis slutat dricka efter år av missbruk, varit med i Big Brother, men var nu på väg att börja om på nytt, starta om sitt liv. Bakom sig hade han redan flera yrkesframgångar, som skateboardproffs i USA och designer för egna streetwearmärket Svea. Men det var ett par år kvar till 2002 då Per och Karin Jimfelt-Ghatan skapade Odd Molly, klädmärket vars explosionsartade popularitet gjort grundarna till miljonärer många gånger om.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X