X
Annons
X

Jan Björklund har blivit grundlurad

Matten lägger redan nu beslag på mer resurser i pengar och lektionstid än något annat ämne. Frågan är om de flesta människor verkligen behöver så mycket mer mattekunskaper i framtiden. Men en skolminister utan pedagogisk utbildning och utan lärarerfarenhet riskerar att bli ett lätt byte för skickliga lobbyister, skriver Per Acke Orstadius, fd lärare och lärarutbildare.

Hur mycket matte har man egentligen nytta av, frågar artikelförfattaren som menar att utbildningsministern lyssnat på lobbyister.
Hur mycket matte har man egentligen nytta av, frågar artikelförfattaren som menar att utbildningsministern lyssnat på lobbyister. Foto: TOMAS ONEBORG

Björklund sade nyligen i tevenyheterna att det är nödvändigt för landets utveckling att eleverna lär sig mera matematik i skolan. Eleverna ska därför få ännu fler undervisningstimmar i ämnet. Det är katederundervisning som ska gälla, säger Björklund.

Hur mycket matte har man egentligen nytta av, frågar artikelförfattaren som menar att utbildningsministern lyssnat på lobbyister.

Foto: TOMAS ONEBORG Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X