Aktieanalys

Björn Rydell: Inzile: IPO-guide till noteringen

Noteringsaktuella Inzile har utvecklat ett eldrivet arbetsfordon som både är miljövänligare och drar mindre bränsle relativt dagens fordon. Hur ser marknadspotentialen ut? Och bör man teckna aktien?

Publicerad
PRO4 är Inziles egenutvecklade eldrivna lastbil. Batteriet räcker till en körsträcka upp till 25 mil. Det är mer än bolagets målgrupp som enligt uppgift kör ungefär 5 mil per dag. Fordonen kan anpassas efter kundens behov och det finns möjlighet att koppla på snöplog, saltspridare, släp etc.
PRO4 är Inziles egenutvecklade eldrivna lastbil. Batteriet räcker till en körsträcka upp till 25 mil. Det är mer än bolagets målgrupp som enligt uppgift kör ungefär 5 mil per dag. Fordonen kan anpassas efter kundens behov och det finns möjlighet att koppla på snöplog, saltspridare, släp etc.

Inzile (teckningskurs 9,55 kr) har utvecklat en eldriven lätt lastbil som skall säljas som arbetsfordon till exempelvis privata företag, kommuner och transportföretag. Förutom att den eldrivna lastbilen är betydligt mer miljövänlig än dagens dieseldrivna lastbilar så är även driftskostnaden cirka 80 procent lägre enligt Inzile.

PRO4 är Inziles egenutvecklade eldrivna lastbil. Batteriet räcker till en körsträcka upp till 25 mil. Det är mer än bolagets målgrupp som enligt uppgift kör ungefär 5 mil per dag. Fordonen kan anpassas efter kundens behov och det finns möjlighet att koppla på snöplog, saltspridare, släp etc.

Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons