Internet-tv tar en allt större del

Förra året var året då internet-tv slog igenom på riktigt bred front. Till exempel har närmare en miljon svenskar tillgång till Netflix. Men även om vi kommer att lägga mer av vår tid på den nya tidens tv så är det en bit kvar till dess att vi säger adjö till den gamla erans tablå-tv. Att klippa kabeln och lämna den tablålagda tv:n är avlägset för de flesta visar en ny undersökning.

Under strecket
Publicerad

Svampbob.

Foto: NICKELODEON
Annons

Arkena, som hette Qbrick innan företaget blev uppköpt av franska tv-distributörsjätten TDF, har genomfört en undersökning bland konsumenter i Norden om deras tv-vanor. I den har man tittat på hur konsumenterna ser på tv i dag och hur de tror att de kommer att göra det i framtiden.

– I den här världen finns en massa amerikanska undersökningar. Det fanns ingen motsvarighet för den skandinaviska marknaden och vi var nyfikna på att se hur utvecklingen såg ut här, säger Jesper Arenhill, commercial lead & marketing manager på Arkena.

Annons
Annons
Annons