Inför EM: "Vi vill förändra bilden av idrottskvinnor"

Med ett brinnande engagemang kan unga företagare gå långt. Det menar duon som i veckan reser till Berlin med sitt nystartade UF-företag för att representera Sverige i EM i ung företagsamhet.

Publicerad
Ida Ström och Emil Stegfeldt tävlar med sitt bidrag Makalu Magazine, ett magasin om kvinnliga skidåkare, på Europamästerskapen i ung företagsamhet i Berlin.

Ida Ström och Emil Stegfeldt tävlar med sitt bidrag Makalu Magazine, ett magasin om kvinnliga skidåkare, på Europamästerskapen i ung företagsamhet i Berlin.

Foto: Therese Jahnson
Annons

Intresset för skidåkning visade sig vara grunden till en affärsidé för Ida Ström och Emil Stegfeldt. Under en kurs i entreprenörskap och företagande på skidgymnasiet i Åre föddes tanken på ett magasin med fokus på kvinnliga skidåkare.

Magasinet Makalu, som delar namn med världens femte största berg, är digitalt och målet är att lyfta fram kvinnorna inom idrotten, som allt för sällan omskrivs för sina prestationer.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons