X
Annons
X

Infekterad kamp mellan varumärkena under OS

Att ha Coca cola på tröjan är ok men bär du Pepsi får du inte komma in. På fredag invigs OS i London - men redan nu är kampen bland sponsorerna i full gång. Enligt Mats Georgson, varumärkesexpert, är "den juridiska cirkusen" ett nödvändigt ont för att säkra mästerskapens kvalitet.

Konkurrensen mellan PepsiCo och Coca Cola trappas upp efter att Coca Cola tagit marknadsdelar i USA.
Konkurrensen mellan PepsiCo och Coca Cola trappas upp efter att Coca Cola tagit marknadsdelar i USA. Foto: MARK LENNIHAN

Att de olympiska spelen i London är en het marknadsplats för sponsorer att synas kommer nog inte som en överraskning för någon. Men en titt bakom kulisserna visar en kamp mellan varumärken i jakt på medial uppmärksamhet som tenderar att glida över till det lätt bisarra.

Konkurrensen mellan PepsiCo och Coca Cola trappas upp efter att Coca Cola tagit marknadsdelar i USA.

Foto: MARK LENNIHAN Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X