Ilskan mot bredbandsbolag ökar: ”Rekordlågt betyg”

Aldrig tidigare har kundernas missnöje varit lika stort med bredbandsföretagen och digital-tv-bolagen. Bredbandsbolaget, Telenor och Tre får alla bottenbetyg av kunderna i den senaste rapporten från Svenskt Kvalitetsindex. Bristande service målas ut som den främsta akilleshälen för branschen.

Under strecket
Publicerad
Janerik Henriksson/TT
Foto: Janerik Henriksson/TT
Annons

Utbyggnaden av fiber har fått fart på internetuppkopplingen för svenska hushåll. I dag har omkring två av tre hushåll tillgång till bredband, om minst 100 Mbit/sekund. Men medan allt fler hushåll får tillgång till snabbare internet ökar missnöjet med leverantörerna.

Kundernas betyg till bredbandsleverantörer har rasat under de senaste åren. Nu är nära hälften av kunderna direkt missnöjda med sina tjänster. Även köpen av digital-tv får låga betyg.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons