X
Annons
X

Icas tredje guldägg får kritik

Reklamförbundets ordförande Hans Sydow riktar stark kritik mot Guldäggsjuryns arbete. Han menar att det var fel att ge Ica guldägg i kategorin bästa reklamfilm för tredje året i rad. Reklamförbundets styrelse ska nu ska se över tävlingens riktlinjer.

Ica-karaktärerna Stig, Roger, Ulf och Sonja har blivit folkkära via tv-reklamen. Reklambyrån King och Ica belönades i förra veckan med Guldägg i filmklassen för tredje året i rad.
Ica-karaktärerna Stig, Roger, Ulf och Sonja har blivit folkkära via tv-reklamen. Reklambyrån King och Ica belönades i förra veckan med Guldägg i filmklassen för tredje året i rad.

– Ica har ett framgångsrikt koncept men det är inte tillräckligt nyskapande för
att vinna den här tävlingen tre år i rad, säger Reklamförbundets ordförande Hans Sydow, som till vardags är kundansvarig på reklambyrån Go.Garbergs.

Ica-karaktärerna Stig, Roger, Ulf och Sonja har blivit folkkära via tv-reklamen. Reklambyrån King och Ica belönades i förra veckan med Guldägg i filmklassen för tredje året i rad.

Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X