I webbutvecklarnas järngrepp

E-handelsföretag får kritik för att inte utforma sina hemsidor på de mest optimala sätten. Men bristerna beror inte på slöhet utan på det höga priset för att förändra en sajt. Världen behöver en it-Kamprad.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Annons

E-handeln växte med 21 procent under andra kvartalet jämfört med samma period 2007. Prognosen för e-handelns omsättning 2008 är 21 miljarder kronor.

Jörgen Bödmar, ägare av Scandinavian Design, berättar för DI om bristerna hos många e-handlare. ”E-handlare tar inte hand om frågor. Även i stora företag kan det ta år innan sådant som behöver ändras blir gjort.” Enligt Bödmar är det för få e-handelsföretag som analyserar kundens beteende och han tycker att analysföretagen gör för lite väsen av sig. ”Tre av fyra nätsäljare bryr sig inte om vad kunderna tycker.”

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons