Annons

Hybrid med allt man kan önska – för den som leasar

Peugeots laddhybrid är trots miljöbonus en dyr bil. Grundpriset ligger på nästan en halv miljon kronor och med några tillval sticker priset iväg. Att privatleasa kan vara ett alternativ.
Peugeots laddhybrid är trots miljöbonus en dyr bil. Grundpriset ligger på nästan en halv miljon kronor och med några tillval sticker priset iväg. Att privatleasa kan vara ett alternativ. Foto: Johan Nilsson/TT

Den franska suven kommer nu i elektriskt skräddarsydd kostym, och det gör den med bravur. Nya Peugeot 3008 Plug-In Hybrid 300 har i stort sett allt man önskar sig – förutom priset. Ett smartare alternativ är att i stället att privatleasa bilen.

Under strecket
Publicerad

På åttatumsskärmen får du fram information om färdväg eller återstående eldrift.

Foto: Johan Nilsson/TT

Komforten i sätena – både fram och bak – håller hög klass. Den åttastegade automatlådan sköter växlingarna smidigt.

Foto: Johan Nilsson/TT

Det finns ett litet utrymme för förvaring av laddkabel i bagageutrymmet.

Foto: Johan Nilsson/TT

Nya Peugeot 3008 Plug-In Hybrid 300 har trevliga köregenskaper i alla körlägen. Med en bensinmotor och två elmotorer ger Peugeots laddhybrid totalt 300 hästkrafter.

Foto: Johan Nilsson/TT
Foto: Volvo
Foto: Ford

Om typiska franska karaktärsdrag är individualism, kreativitet och frihetskänsla så kännetecknas den stora grannen Tyskland snarare av mer ordningsamhet och gedigen ingenjörskonst. Visst är det stereotyper men tänk vilken bra matchning det ändå kan bli med ett äktenskap byggt på de här olika egenskaperna.

Nu skulle nog biltillverkaren Peugeot bli lite lätt förnärmad över att förknippas med germanskt fordonsmakeri – men nya 3008 SUV Plug-In Hybrid har faktiskt lite tyska kryddor i sin utformning och det är sagt i en verkligt positiv bemärkelse.

Annons
Annons
Annons