Annons

Humble: ”Riskerade allt för att lyckas”

Noel Abdayem, vd och grundare av The Humble Co.
Noel Abdayem, vd och grundare av The Humble Co. Foto: Emma-Sofia Olsson

Bolaget startade med två tydliga mål – att sälja miljövänliga tandvårdsprodukter och hjälpa barn i behov av munvård. Nu har The Humble Co revolutionerat tandvårdsmarknaden med sina bambutandborstar och hjälpt över 65 000 barn. ”Jag drivs av att kunna bevisa att allt går, speciellt när andra inte tror det, säger företagets vd Noel Abdayem.”

Under strecket
Publicerad

”Vi har vuxit organiskt sedan dag ett och har inte tagit in en krona i tillväxtkapital”, säger Noel Abdayem.

Foto: Emma-Sofia Olsson
Foto: Emma-Sofia Olsson

Ni har lyckats slå er in på en tuff marknad. Hur ser du på den konkurrens ni har?

– Vi spelar i en väldigt konkurrensutsatt bransch. Munvårdsprodukter är oftast den del av butiken som omsätter mest kronor per kvadratmeter. Vi har dock varit envisa och under åren lyckats etablera oss i mer än 40 000 butiker runt om i världen. Konkurrensen finns där, men vi försöker att erbjuda unika och annorlunda produkter till konsumenten för att särskilja oss.

Annons
Annons
Annons