Annons

Hudvårdsjätte siktar på att bli globalt ledande

Med digital hudvård av högsta kvalitet, utmanar Skincity hudvårdsbranschen.

– Vi har en vision om att bli globalt ledande inom vår nisch, säger Annica Forsgren Kjellman, som startade bolaget för åtta år sedan tillsammans med sin man och kompanjon Mikael Kjellman.

Publicerad
Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman, grundare av Skincity.
Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman, grundare av Skincity. Foto: Emma-Sofia Olsson

När Skincity grundades 2011 såg Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman ett hål i marknaden online för just den nisch som har blivit företagets profil – kvalitetsvarumärken som hudterapeuterna själva arbetar med.

Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman, grundare av Skincity.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 1 av 3

Förra året lanserades bolaget i Finland och i somras förvärvades en brittisk aktör, vilket betyder att Skincity har blivit en ledande aktör inom digital hudvård.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 2 av 3

Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman har också genom Skincity lanserat ett eget varumärke. Och det finns planer på fler.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 3 av 3
Annons
Annons
Annons