Hörlurar spränger miljongränsen på Kickstarter

Den svenska hörlurstillverkaren Pugz fortsätter sin succé på finansieringssajten Kickstarter. Kampanjen hade på söndagen samlat in 1 miljon dollar och därmed blivit ett av sajtens mest lyckade projekt. "Vi förstod tidigt att det skulle bli mycket större än vi trodde", säger vd:n Hamid Toosi.

Under strecket
Publicerad
Hörlurstillverkarna Pugz har skapat en succékampanj på samfinansieringssajten Kickstarter.

Hörlurstillverkarna Pugz har skapat en succékampanj på samfinansieringssajten Kickstarter.

Foto: Pressbild/montage
Press
Foto: Press
Annons

När det unga bolaget Pugz i slutet på augusti lade upp sina trådlösa hörlurar på Kickstarter hoppades bolaget på att omvärlden skulle ställa upp med 50 000 dollar. Då skulle man inleda tillverkningen. I utbyte skulle varje finansiär få ett par egna lurar som ska gå att ladda direkt genom mobilens strömuttag.

På bara nio timmar nådde de sitt mål – och på söndagen sprängde Pugz miljondollarsgränsen. Omkring 10 000 kunder har nu lagt totalt 8,3 miljoner kronor på bolagets hörlurar – trots att produkten ännu inte finns i affären.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons