X
Annons
X

H&M i blåsväder: "Nätet ökar konsumentmakten"

Knälånga shorts för pojkar, och korta som precis täcker rumpan för flickor. H&M är i blåsväder igen för skillnaderna på barnkläder man säljer. Samtidigt tvingas skotillverkaren Clarks dra tillbaka en flicksko från marknaden.

Nätet har gett konsumenter ökad makt, konstaterar en expert på sociala medier.

Av TT
H&M är i blåsväder igen för skillnaderna på pojk- och flickkläder. Arkivbild.
H&M är i blåsväder igen för skillnaderna på pojk- och flickkläder. Arkivbild. Foto: Henrik Montgomery/TT

Under de senaste åren har flera stora klädkedjor, bland dem H&M och Lindex, varit i skottgluggen, anklagade för sexism vad gäller barnkläder.

H&M är i blåsväder igen för skillnaderna på pojk- och flickkläder. Arkivbild.

Foto: Henrik Montgomery/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X