Annons

H&M-försäljning i september lägre än väntat

H&M:s totala försäljning i september steg med 7 procent jämfört med samma månad i fjol. Det var något lägre än vad analytiker hade väntat sig.

Under strecket
Publicerad

Vi spenderar allt mindre pengar på kläder – men köper rekordmånga plagg. Köpfesten kan dock vara över. SvD:s Sofia Hedström ser stigande priser som förändrar såväl butiksklimatet som modet.

Foto: SEAN GALLUP/GETTY IMAGESBild 1 av 1

Vi spenderar allt mindre pengar på kläder – men köper rekordmånga plagg. Köpfesten kan dock vara över. SvD:s Sofia Hedström ser stigande priser som förändrar såväl butiksklimatet som modet.

Foto: SEAN GALLUP/GETTY IMAGESBild 1 av 1
Vi spenderar allt mindre pengar på kläder – men köper rekordmånga plagg. Köpfesten kan dock vara över. SvD:s Sofia Hedström ser stigande priser som förändrar såväl butiksklimatet som modet.
Vi spenderar allt mindre pengar på kläder – men köper rekordmånga plagg. Köpfesten kan dock vara över. SvD:s Sofia Hedström ser stigande priser som förändrar såväl butiksklimatet som modet. Foto: SEAN GALLUP/GETTY IMAGES

Hennes & Mauritz väntades redovisa en ökning av den totala försäljningen på 8,0 procent för september i lokala valutor, jämfört med motsvarande månad 2012. Prognosen är SME Direkts sammanställning av 17 analytikers förutsägelser inför månadssiffrorna.

Annons
Annons
Annons