X
Annons
X

Tummen ned för H&M:s Cirkusshow

H&M:s försök att lugna marknaden med en kapitalmarknadsdag på Cirkus i Stockholm gick inget vidare.

Avsaknad av strategiska förändringar och en oväntat svag försäljningsprognos sänkte i stället aktien med nästan 5 procent.

Av TT
Läs mer om H&M:s kris

H&M:s försäljning onlline, som i fjol stod för 12,5 procent av koncernens totala försäljning, växer snabbt och är lönsam. Men försäljningen i de etablerade fysiska butikerna ser ut att fortsätta nedåt i år, varnade den krisstämplade klädjätten i samband med den historiska kapitalmarknadsdagen på Cirkus – den första i H&M:s 70-åriga historia.

Styrelseordförande Stefan Persson inledde showen med att säga att han förstod behovet av mer insyn i affärerna mot bakgrund av den stora omställning klädbranschen genomgår just nu.

H&M:s historiska kapitalmarknadsdag på Cirkus i Stockholm öppnades av styrelseordföranden och storägaren Stefan Persson.

Foto: Janerik Henriksson/TT Bild 1 av 2

H&M-chefen Karl-Johan Persson lyckades inte övertyga marknaden med sina budskap.

Foto: Janerik Henriksson/TT Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X