HCL Tech - en ledarskapssuccé

MANAGEMENTFILOSOFI Personalen först, kunderna sedan. Det sammanfattar ledarskapsfilosofin i HCL Technologies, ett globalt företag med rötter i Indien. Ett synsätt som först gjorde kunderna arga.

Under strecket
Publicerad
Talangansvarige Anand Pillai från Indien besöker HCL Technologies, ett globalt företag med rötter i Indien.

Talangansvarige Anand Pillai från Indien besöker HCL Technologies, ett globalt företag med rötter i Indien.

Foto: TOMAS ONEBORG
Annons

HCL Technologies vd Vineet Nayar väckte sensation bland företagets kunder då han, under en global kundkonferens 2005, meddelade de 180 deltagarna att ”personalen kommer först, kunderna sedan”.

– Många kunder kände sig stötta och lämnade rummet, berättar Anand Pillai, som är ansvarig för EFCS-programmet (Employees first, customers second) på HCL Technologies. De var vana vid att alla säger att kunderna kommer först.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons