X
Annons
X

Hård kritik mot spelbolagens reklam: ”Inte lämpligt”

Onlinespelbolagens aggressiva reklam är ohållbar, säger Maria Lindström på Spelbranschens Etiska Råd efter SvD:s artiklar om KO-anmälan mot Betsson. Nu hoppas hon att fallet prövas och sätter exempel för framtiden.

Tack vare sin utlandsregistrering på Malta har spelbolag som Betsson och Unibet fria tyglar att dundra ut aggressiva marknadsföringsmetoder – utan svensk tillsyn.
Tack vare sin utlandsregistrering på Malta har spelbolag som Betsson och Unibet fria tyglar att dundra ut aggressiva marknadsföringsmetoder – utan svensk tillsyn. Foto: Sören Andersson/TT

SvD Näringsliv har nyligen rapporterat om en KO-anmälan mot Betsson, som avspeglar hurmånga spelberoende hamnar i kläm efter onlinespelbolagens aggressiva marknadsföringsmetoder.

Tack vare sin utlandsregistrering på Malta har spelbolag som Betsson och Unibet fria tyglar att dundra ut aggressiva marknadsföringsmetoder – utan svensk tillsyn.

Foto: Sören Andersson/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X