X
Annons
X

”Häpnadsväckande ignorans från Skolverket”

Trots i grunden goda intentioner lämnar Skolverket Sveriges lärare i sticket och klampar in på områden verket inte har kunskap om, skriver företrädare för Föräldranätverket Barn i Behov i en slutreplik.

undefined
Foto: Pontus Lundahl/TT

Skolverket ger ett tunt svar på vår omfattande kritik av deras tolkning av det specialpedagogiska uppdrag som regeringen gett dem. Att referera till forskning gör inte ett material vetenskapligt förankrat utan det beror givetvis på hur relevant forskningen är för ämnet. Regeringsuppdraget nämner funktionsnedsättningar i allmänhet och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, npf, i synnerhet, och det är den forskningen vi efterlyser. En hel del av forskningen har dessutom inte skett för grundskolan utan för särskolan.

Foto: Pontus Lundahl/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X