Annons

Hamburgerkungen vill bli smartare med mer grönt

Varannan måltid utan rött kött. Entreprenören och hamburgerkungen Christoffer Bergfors har bestämt sig för att ta upp kampen med de amerikanska snabbmatsjättarna för att få branschen mer klimatsmart med fler gröna hamburgare.

– Branschen har inget bra rykte, vi måste bli bättre, säger han.

Under strecket
Publicerad

Christoffer Bergfors vice vd för Max Hamburgare.

Foto: Lars PehrsonBild 1 av 3

Max Hamburgare klimatkompenserar till 100 procent sedan 2008 med trädplantering i Afrika. 

Foto: Lars PehrsonBild 2 av 3

Stina Bergfors, slutade som Sverigechef för Google för att i stället starta United Screens.

Foto: Magnus Hjalmarson NeidemanBild 3 av 3

Christoffer Bergfors vice vd för Max Hamburgare.

Foto: Lars PehrsonBild 1 av 1
Christoffer Bergfors vice vd för Max Hamburgare.
Christoffer Bergfors vice vd för Max Hamburgare. Foto: Lars Pehrson

– Vi måste springa väldigt snabbt för att bromsa klimatförändringarna och just nu känns det som att stora delar av burgarvärlden inte ens har hört startskottet, säger Christoffer Bergfors storägare och vice vd på Max Hamburgare. Hans föräldrar, Britta Fredriksson och Curt Bergfors, startade bolaget 1968.

Annons
Annons
Annons