X
Annons
X

Hållbarhet fortfarande oftast en PR-fråga

Trots att företag ofta anklagats för att använda hållbarhetsarbete som PR-kampanjer har fortfarande mer än varannan hållbarhetschef kommunikation på sitt bord, visar SvD Näringslivs undersökning. Dessutom saknas ofta uppföljning och granskning av hållbarhetsarbetet.

Läs mer om Hållbar finans
Lena Ander, generalsekreterare för NMC, och Stora Ensos vd Karl-Henrik Sundström.
Lena Ander, generalsekreterare för NMC, och Stora Ensos vd Karl-Henrik Sundström. Foto: TT/NMC

**Klimatkampanjer och projekt **för att ge stöd till utvecklingsländer är sådant som många företag ägnar sig åt och kommunicerar utåt. Men ofta har företagen fått kritik för att deras kärnverksamhet samtidigt har stora utsläpp, dåliga arbetsvillkor eller för att de skatteplanerar för att slippa skatteinbetalningar i sina verksamhetsländer.

Lena Ander, generalsekreterare för NMC, och Stora Ensos vd Karl-Henrik Sundström.

Foto: TT/NMC Bild 1 av 3

Stora Ensos vd Karl-Henrik Sundström.

Foto: Lars Pehrson / Svenska Dagbladet Bild 2 av 3

Lena Ander, generalsekreterare för NMC.

Foto: NMC Bild 3 av 3
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X