Gymnasium utbildar youtubers och influencers

Kurser som entreprenörskap och journalistik, reklam, information ska förbereda elever på Thoren Innovation School för ett yrkesliv som youtuber eller influencer.

– Vi vill utbilda för jobben som finns i framtiden, säger Håkan Wallengren, gymnasiechef på Thorengruppen.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Innovationsgymnasiet lockar elever som vill bli influencers. Till höger ser vi Margaux Dietz som tog emot priset Årets influencer på Ellegalan 2018

Innovationsgymnasiet lockar elever som vill bli influencers. Till höger ser vi Margaux Dietz som tog emot priset Årets influencer på Ellegalan 2018

Foto: Christine Olsson
Annons

Valet av skola och program på gymnasiet närmar sig för nior runt om i Sverige. Thoren Innovation School, som finns i bland annat Stockholm och Malmö, försöker locka elever med en tidningsannons som lyder “bli youtuber, influencer”.

Som programfördjupning för eleverna på estetiska programmet erbjuder skolan för första gången i höst två inriktningar de döpt till “Youtuber” och ”Influencer” där kurser som entreprenörskap, fotografisk bild och film- och tv-produktion ingår.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons