Groupon-reklam nära sänka bageri

Den framgångsrika lilla bageriet i brittiska Reading, med ägaren Rachel Brown i spetsen, hoppades dra växlar på kupongföretaget Groupon. Men hon underskattade kraften i det erbjudande som prånglades ut och bageriet var nära att gå under genom reklamkuppen, skriver Daily Mail.

Under strecket
Publicerad
Muffins med glasyr.

Muffins med glasyr.

Foto: MALIN HOELSTAD
Annons

Gruppköp ger vanligtvis en draghjälp till affärerna och brukar inte uppfattas som så kostsamt som mycket annan reklam. Men Rachel Brown fick bita i den sura kakan och för hennes bageri Need a Cake, som hon drivit i 25 år, kostade kampanjen avsevärt mer än vad den smakade.

Kampanjen innebar att kunderna fick en grupprabatt på 75 procent på ett dussin muffins. 8 500 sötsugna nappade och var och en kunde därmed handla tolv bakverk för motsvarande 70 kronor i stället för det vanliga priset på cirka 270 kronor.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons