Grönan växer till sig

Kicki Svensén har Sveriges roligaste jobb. Det tycker hon själv - och många kan bara avundas henne. För vem skulle inte vilja gå till ett arbete där man utanför sitt fönster bara ser glada människor som roar sig? Eller vem skulle inte vilja snurra i en karusell eller åka berg- och dalbana på lunchen? Kicki Svensén kan. Hon är marknadschef på Gröna Lund, Stockholms privatägda nöjesfält som har lite över en miljon besökare varje år.

Under strecket
Publicerad
Annons

När SvD träffar Kicki Svensén en solig förmiddag mellan smygpremiären i söndags och den riktiga säsongstarten som sker i dag, sopas, målas och snickras det på de senaste attraktionerna. Allt ska vara fejat och färdigt till stora premiären.

Kicki Svensén är ganska färsk i arbetet som marknadschef på Grönan - för den här omgången, vill säga. Hon började i höstas, men kom då tillbaka till sitt gamla jobb. Hon var här för sju år sedan och jobbade då som nu med marknadsföring.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons