Annons

Googles varumärke hetast

Det vassaste varumärket i Sverige är korat. Vinnare i hård konkurrens med bland andra Ikea och Orrefors blev Google vars varumärke i det närmaste har blivit synonymt med att söka och hitta information på nätet.

Publicerad

På en välbesökt gala under tisdagen på Berns i Stockholm, där varumärkesstrateger, reklambyråprofiler, marknadschefer och verkställande direktörer minglade med annat löst folk, fick Google Sverige ta emot priset som Sveriges starkaste varumärke. Utmärkelsen och rankinglistan bygger på hur företag och organisationer och deras varumärken har uppfattats i konsumentled under fjolåret och under 2008.

Tv-profilen och journalisten Tilde de Paula höll i galatrådarna och med var förstås även Caroline Griolet, verksamhetschef för Superbrand Sverige – den organisation som stod som värd för galan (se faktaruta). Hon ser Google som en värdig och tydlig representant för ett företag med ett starkt varumärke. Google har lyckats vässa sitt varumärke bland konsumenter här hemma som numera i hög utsträckning använder tjänsten vid besök och för hjälp med att hitta på internet.

Annons
Annons
Annons
Annons