Annons

Google: Obehagliga annonser ingen bra affär

Integritet är en kärnfråga när Google utvecklar sina produkter, enligt Sam Heft-Luthy, produktansvarig på Google.

– Inget bolag vill göra en produkt som får användaren att känna obehag. Det är ingen bra affär, säger han.

Under strecket
Joakim Goksör / TT
Publicerad

Sam Heft-Luthy, produktansvarig för integritetsskydd på Google

Foto: Fredrik Sandberg/TT Bild 1 av 2

Det finns mer att göra för att skydda användarnas integritet, tillstår Sam Heft-Luthy, produktansvarig på Google.

Foto: Fredrik Sandberg/TT Bild 2 av 2

Google har sedan i maj rullat ut en rad nya verktyg som ska hjälpa användare att skräddarsy vilka spår man vill lämna efter sig och hur länge de ska finnas tillgängliga.

– Google tjänar ingenting på att framställa det som att vi är i ett läge där det inte finns mer för oss att göra, säger Sam Heft-Luthy.

Annons
Annons
Annons