Annons

Glöm Instagram och Twitter – här är Pinterest bäst

Det reklamtunga shoppingnätverket Pinterest satsar på Sverige för att samla in dyrbar konsumentdata. Bolaget slår både Instagram och Twitter när det kommer till värde per användare. "Mängden data vi sitter på är otrolig", säger Pinterests partnerchef Rachel Goodman.

Under strecket
Publicerad

Rachel Goodman, produktchef på Pinterest, under sitt besök i Stockholm.

Foto: Magnus Hjalmarson NeidemanBild 1 av 2

Rachel Goodman är partnerchef på Pinterest, som nyligen nådde 100 miljoner aktiva användare. Två tredjedelar av sajtens innehåll skapas av annonsörer.

Foto: Magnus Hjalmarson NeidemanBild 2 av 2

Rachel Goodman, produktchef på Pinterest, under sitt besök i Stockholm.

Foto: Magnus Hjalmarson NeidemanBild 1 av 1
Rachel Goodman, produktchef på Pinterest, under sitt besök i Stockholm.
Rachel Goodman, produktchef på Pinterest, under sitt besök i Stockholm. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

Aktiva användare är valutan som avgör hur högt investerare värderar sociala nätverk. Facebook är i en klass för sig i den kategorin, med knappt 1,5 miljarder användare och ett märknadsvärde på 265 miljarder dollar, eller 2 biljoner svenska kronor. Det motsvarar 177 dollar per användare.

Annons
Annons
Annons