Annons

Förväntningssamhället ställer nya krav på marknadsförarna

På fredag lanseras X1, Sony Ericssons haussade utmanare till Apples Iphone, på den svenska marknaden. Kampanjen är ett lysande exempel på den nya typen av marknadsföring där förväntningarna skapar ett större värde än produkten i sig.

Publicerad

Redan i februari presenterades en prototyp av Sony Ericson Xperia för första gången. Sedan dess har hajpen varit enorm kring denna Iphones stora utmanare. På fredag är den här, frågan är hur kul den är på lördag.

I sin nya bok Nextopia beskriver Handelsprofessor Micael Dahlén vad han kallar det nya förväntningssamhället. Ett nytt samhälle, Nextopia, där vem som helst, när som helst, var som helst kan få tillgång till vad som helst. En tillgänglighet som gör oss uttråkade på några sekunder, både på våra prylar och partners, och där den största tillfredsställelsen ligger i själva väntan på nästa grej.

Annons
Annons
Annons
Annons