Annons

Förskolan inte tillräckligt pedagogisk

De förskolor vi granskat klarar inte sitt pedagogiska uppdrag fullt ut. Det finns ibland också en ovilja att dokumentera barnens lärande av rädsla för att detta ska ses som något betygsliknande. Det skriver företrädare för Skolinspektionen.

Under strecket
Publicerad

För lite uppmärksamhet ägnas barnens lärande på de förskolor vi har granskat, skriver företrädare för Skolinpektionen.

Foto: JANERIK HENRIKSSON/SCANPIX

För lite uppmärksamhet ägnas barnens lärande på de förskolor vi har granskat, skriver företrädare för Skolinpektionen.

Foto: JANERIK HENRIKSSON/SCANPIX
För lite uppmärksamhet ägnas barnens lärande på de förskolor vi har granskat, skriver företrädare för Skolinpektionen.
För lite uppmärksamhet ägnas barnens lärande på de förskolor vi har granskat, skriver företrädare för Skolinpektionen. Foto: JANERIK HENRIKSSON/SCANPIX

Från att ha varit en del av familjepolitiken ingår förskolan sedan slutet av 1990-talet som det första steget i ett sammanhållet utbildningssystem. Förskolans pedagogiska uppdrag stärks ytterligare i den nya reviderade läroplanen som träder i kraft 1 juli.

Annons
Annons
Annons