Förlust för News Corps Ipad-tidning

Mediekoncernen News Corp har hittills i år förlorat 10 miljoner dollar på sin Ipad-tidnig The Daily. Tidningsprojektet som enligt News Corp var det första som startade i en läsplatta sjösattes i början av februari i år.

Under strecket
Publicerad
Jon Miller, till vänster, vd för News Corps Digital Media Group, och Jesse Angelo, chefredaktör på The Daily under lanseringen av Ipad-tidningen.

Jon Miller, till vänster, vd för News Corps Digital Media Group, och Jesse Angelo, chefredaktör på The Daily under lanseringen av Ipad-tidningen.

Foto: MARK LENNIHAN/AP
Annons

Ipad-tidningen har gjort en förlust på runt 60 miljoner kronor sedan start, meddelade News Corps vd Chasey Carey under en telefonkonferens i samband med koncernens kvartalsrapport.

En talesperson meddelade också att The Daily har laddats ned 800 000 gånger sedan lanseringen. Förlusten beror på höga investeringskostnader i och med att appen först nyligen har blivit en betalapp.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons