Annons

Företagen tar fram handbok för att nå hbt-kunder

Nästan 100 miljarder. Så mycket omfattar homosexuellas köpkraft i Sverige, enligt organisationen Företagarna. Men få affärsverksamheter intresserar sig särskilt för att försöka nå eller uppmärksamma homo, bi och transpersoner. Snart kommer handboken som ska få företag att tänka om.

Publicerad
Företagarna tar fram en vägledning dels för den som vill vända sig aktivt mot hbt-målgruppen, dels för för de som vill bli mer könsneutrala i sin marknadsföring.
Företagarna tar fram en vägledning dels för den som vill vända sig aktivt mot hbt-målgruppen, dels för för de som vill bli mer könsneutrala i sin marknadsföring. Foto: ERIK MÅRTENSSON/SCANPIX

Av 11 46 tillfrågade företag är det bara nio stycken som särskilt marknadsför sig gentemot hbt-personer. Det visar en färsk undersökning av Företagarna som SvD Näringsliv fått ta del av.

Företagarna tar fram en vägledning dels för den som vill vända sig aktivt mot hbt-målgruppen, dels för för de som vill bli mer könsneutrala i sin marknadsföring.

Foto: ERIK MÅRTENSSON/SCANPIX Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons